چشمۀ چشمهایش

اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ شاعِرٍ شَعَرَ حَقَّ چَشْمْ هایَشْ

چشمۀ چشمهایش

اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ شاعِرٍ شَعَرَ حَقَّ چَشْمْ هایَشْ

چن تا رباعی ِ تازه ی درهم!( جدا کردنی هم نیستش)


 

این دست که باختم... قماری دیگر

این بار اگر نشد... دو باری دیگر

وقتی ورقی نمانده تا رو بکنم

باید بروم سراغِ یاری دیگر

 


یک عمر کنارِ من نشستی با من

دستی همه بخت با تو... دستی با من

دیوانه مگر چه کرده بودم با تو؟

پیمانِ قمار را شکستی با من

 


شنیدیم رفیقی دبیر ارشدِ سیاسیِ هفته نامه پنجره شده اند. این را برایشان اِس کردیم!:


از کنجِ اتاق سر زده پنجره ای

تو همدمِ خوب یا بدِ پنجره ای

ما را به هوای تازه ای مهمان کن

حالا که دبیرِ ارشدِ پنجره ای



این رباعی مربوط است به بعد از رد شدن از غرفه ی سوره ی مهر در نمایشگاه کتاب

 

پیمانه و بیل و سنگِ پا موجود است

بابانظر و فاضل و دا موجود است

هرچیز که خواستی برو سوره ی مهر

«انواعِ لوازمِ شنا موجود است»


 

بپّا به هوای نقد خوابت نکنند

با ژستِ منم منم خرابت نکنند

این دوره خدا هم اعتدالی شده است!

برخیز که ضدّ انقلابت نکنند

 


اینقدر گرفت گریه خوشحالی ِ ما

تا اینکه رسیده تر شده کالیِ ما

از لافِ دلم گوشِ همه کر شده است

سرشارِ هواست طبلِ توخالیِ ما

 

 

تا چشمِ تو را ز دور دیدم... {چشمک}

جَلدی به کنارِ تو رسیدم... {چشمک}

غش کردم و پیشِ تو تمارض کردم

گفتی: که خدا شفا بده هر چه مریض

 


شیطان به سویم قدم قدم می آید

هر بار دوباره می کَنَم... می آید

بیچاره همه حرفِ حسابش این است:

از عالمِ بی عمل بدم می آید

 

 

حیف است که درد را تو درمان نکنی

لب داده خدا که خُلفِ پیمان نکنی

زشت است برای خانمی مثلِ شما

یک وقت مرا به چای مهمان نکنی؟!

 

نظرات 3 + ارسال نظر
منم گدای فاطمه.... پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:14 ب.ظ http://yaakand341.blogfa.com

سلام...عالی بود....
ببخشید نکته ای رو خواستم خدمتتون عرض کنم...من تو قسمت ”پ.ن” تو وبلاگم ی چند تا از شعراتونو متناسب با متنم نوشتم...خواهشا راضی باشید و ببخشید که ازتون اجازه نگرفتم...التماس دعا...یا حق

ممنون. مشکلی نیس

غریبه جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:30 ب.ظ

ما را به هوای تازه ای مهمان کن...

اگر منظورتون شعره که هفته ای چند تا دارم میذارم!

غریبه یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:02 ب.ظ

بخشی از رباعیتون رو نوشتم که بنظرم جالب بود،
بعلاوه اینکه اشعار اینطرف عیدیتون -بخونید فروردین- کلا "یه" هوا بود...
هوای اردیبهشت البته تازه تره :)
و
اجازه بدین بگم "همچون کلیم" و "والعصر" عالی بودن، بسیاربسیار...

ممنون از نظر و دقت نظر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد