چشمۀ چشمهایش

اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ شاعِرٍ شَعَرَ حَقَّ چَشْمْ هایَشْ

چشمۀ چشمهایش

اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ شاعِرٍ شَعَرَ حَقَّ چَشْمْ هایَشْ

آهِ ممتد


خدا مگر چه کند با خیال من که تو باشی

در این نهایت آشفته حال من که تو باشی


چه ممکن است که بر چشم واجب تو نیفتد

چو درد ذات کشم از کمال من که تو باشی


چه خون سرخ غلیظی است در رگارگ هستی

جواب تیغ بده بر سوال من که تو باشی


به اختیار تو از اختیار خویش بریدم

همه ارادتم از انفعال من که تو باشی


همیشه هست دم بی‌قراری‌ات به وجودم

قرار روز و شب و ماه و سال من که تو باشی


دلی که غیر ندیده اگرچه خیر ندیده

ز هرچه هست رمیده غزال من که تو باشی


تحیرم که ز هیچ آینه نگاه نگیرم

تغافلم به هوای زوال من که تو باشی


سلوک بی‌عملم، عالمم به جهل و جنونم

چگونه شرح دهم از کمال من که تو باشی


اگر به بوسه‌ای از تو کلیم می‌شود آدم

ز سر به پای لبم آه لال من که تو باشی


چه فقر محترمی روز‌ی‌ام شده‌ست میسر

تمام ثروت و مال و منال من که تو باشی


همیشگی‌ست صلات و همیشگی‌ست صیامم

اذان گوش نواز و هلال من که تو باشی


تویی که در همه ایام دهر ما نفحاتی 

تعرضی نشود بر مجال من که تو باشی


نه آن نشانه عنقای مُغرب است نه اینم

به این و آن نرسی ای محال من که تو باشی


قلندری است طریقی که راه و رسم ندارد

مرام و مسلک سیمرغ زال من که تو باشی


به روضه تو عجینم مباد سردی طینم

بحار چشمه اشک زلال من که تو باشی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد