چشمۀ چشمهایش

اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ شاعِرٍ شَعَرَ حَقَّ چَشْمْ هایَشْ

چشمۀ چشمهایش

اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ شاعِرٍ شَعَرَ حَقَّ چَشْمْ هایَشْ

افسانه ی مجنون به لیلا نرسیده...

پیراهنِ حُسنم اگر از پشت دریده

از روبرویم نقص به آوازه رسیده


من نیستم آن یوسف مصری که بریزم

در گوشه ی زندانِ خودم اشک زِ دیده


فرزندِ هبوطم که به سیبی همه را داد

حالا شده ام یک بشرِ رنج کشیده


سیبی که نه سرخیست نشانش.. نه بهشتی

سیبی همه اش کال... خیالی نرسیده


هرچند که من بار امانت نکشیدم

پشتم شده از کسوت این بار خمیده


بازار به هم ریخته شد.. تا که بجنبم

دیدم که مرا جلوه ی ناچیز.. خریده


من را به همان نام بخوانید که هستم

یک آدم از هر چه به جز عشق بریده


"افسانه ی مجنون به لیلا نرسیده

گرگ دهن آلوده ی یوسف ندریده"


دو مصرع آخر از حضرت سعدی

نظرات 5 + ارسال نظر
marmar دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:46 ب.ظ http://galleryweb.blogsky.com/

حرف نداشت ....:)

اگه بازم از این شعرا گذاشتی منم خبر کن ....

اگه بهم سر بزنی خوشحال میشم ....:)

روحانی دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 ب.ظ

خیلی قشنگ بود
حس بدبختی رو به خوبی منتقل می کرد :)
:)

ممنون
خوش حالم از این که حس بدبختی به خوبی منتقل شد :)

فاطمه سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:05 ب.ظ http://majhool.blog.ir

حالا خوبه از هرچه به جز عشق بریده ! نه از هرچه حتا عشق !

+ بیت اول ی کم سخت بود ..

در اصل همون بود.. از تعابیر معکوس استفاده کردیم :)

یک آدم از هرچه... بریده سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:07 ب.ظ

ماهیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند....


خوب خوب خوب! و خیلی خوبتر این که زود آپ میشید،خدابرکت!

ممنون و ممنون تر اینکه میخونید منو

حسینیان جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:41 ق.ظ

هرچند که من بار امانت نکشیدم
پشتم شده از کسوت این بار خمیده

عالی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد